sobota 26. listopadu 2011

Harry Potter a Jára Cimrman

Cimrman v říši kouzel aneb co by mohly říct postavy slavné heptalogie, kdyby ji napsal tento zneuznaný génius:

  • Sibyla Trelawneyová na dotaz, co přinese budoucnost: „Vidím jen výjevy.“
  • Sirius Black na otázku, proč je James Dvanácterák: „Vychovaly ho srny.“
  • Artur Weasley o své manželce: „Šla na Příčnou ulici pro trochu toho letaxu, děvenka moje starostlivá.“
  • Student na bradavickém schodišti: „Jdu na jih… a už jdu na sever…“
  • Fawkes při příletu do Tajemné komnaty: „Výměna mečů!“
  • Dotaz studenta při příchodu do sovince: „Co to tady máte za ptáky?“
  • Ředitel Bradavic při představování: „Albus Percival Wulfric Brian Brumbál. Kch.“
  • Popletal po mistrovství světa ve famfrpálu: „Není to Znamení zla? Je to Znamení zla!“
  • Tentýž muž při vpádu Smrtijedů na ministerstvo: „Není to sakra Voldemort? Je to sakra Voldemort!“
  • Ron Weasley směrem k Hermioně držící Prašivku: „Ty máš krysu, huso!“
  • Hagrid na nádraží v Prasinkách o jednom ze studentů: „Nastoupil vystoupil.“
  • Sibyla Trelawneyová na dotaz, kdo může porazit Voldemorta: „Harry – něco klikatýho – Potter.“
  • Chloupkova levá hlava k pravé: „Pořád někde lítáš a mě z toho pak bolí nohy!“
  • Portrét Albuse Brumbála k Hagridovi: „Dal´s Klofanovi?“ – „Dal´s testrálům?“ – „Dal´s chryzantémy na můj hrob?“
  • Dotaz na profesora Kratiknota: „Znal jsem nějakého učitele Svíčku. Nebyl to váš příbuzný?“
  • Profesor Binns při hodině Dějin čar a kouzel: „Víte, to bylo tak…“
  • Severus Snape při hodině Lektvarů: „Debil, zmijozel, debil, zmijozel, debil, zmijozel… Jenom támhle vzadu, Potter s Weasleym, to je výjimka, tam sedí dva debilové vedle sebe.“
  • Při jídle ve Velké síni: „Já bych si s dovolením vzal.“ – „Já bych si s dovolením také vzal…“
  • Ošetřovatel u sv. Munga o Zlatoslavu Lockhartovi: „Jo, slyší. Ale neudrží.“
  • Mozkomor před odchodem do výslužby: „Poslední, co dělám, je nějakej Bárty Skrk, Bradavice.“
  • Voldemort v domě Riddleových: „Tatínku, já ten grunt nechci.“
  • Molly Weasleyová na zahradě u Doupěte: „A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci.“
  • Albus Brumbál o Snapeovi: „Víte, on ani neví, na čí straně je.“ – „Děkuji, řediteli, že jste se mě zastal.“
  • Lucius Malfoy při prvním známce opětovného pálení Znamení zla: „Budu to zatím zpovzdálí pozorovat a v pravou chvíli se do toho vložím.“
  • Souboj Harryho a Voldemorta na hřbitově: „Soupeře bude těžké rozeznat, oba mají dřevěné hůlky.“
  • Bárty Skrk junior na dotaz, co udělal s Moodym: „Je na malinách.“
  • Popletal o řediteli Bradavic: „Já tam nahoře Brumbála nechci. Já tam chci Umbridgeovou. Vý-mě-na.“
  • Alastor Moody: „Co to vidí mé bystré oko?“
  • Hedvika při cestě s dopisem: „Domů! Do Bradavic! Do sovince! Do pr…!“
  • Mozkomor: „Jsem strážce v Azkabanu.“ – „Zajímavé povolání.“ – „Mně to baví…“
  • Harry Potter po zásahu potloukem: „Proč tu jsem, netuším. Akorát si pamatuju, že nemám říkat Voldemort.“
Obrazek
Použité a povětšinou upravené výroky vychází z her Divadla Járy Cimrmana. K autorství parafrází se hrdě hlásí Calwen, Ampér a Jacomo. Další aktualizace není vyloučena!

1 komentář:

  1. http://www.owlwings.estranky.cz/clanky/harry-potter-a-jara-cimrman.html

    OdpovědětVymazat